livsstilsandring

Dag 54 - fredag 3/8 -12

Kategori: Allmänt

 
Kom ju på att jag glömt lägga ut vikten från i måndags:
 
Vikttappet var endast -0,4 kg. Alltså en total viktnedgång på -4,7 kg på 7 veckor. Ett snittapp på cirka 0,6 kg i veckan.
 
Men jag "tjuv"vägde mig i morse och då kan jag säga att enligt dagens vikt så har jag nu tappat totalt 6 kg!! Men eftersom jag endast räknar måndagsvikten så är det bara en parentes...men ändå...underbart :) Tänk att ta 3 st 2 kg´s mjölpåsar och bära omkring på i famnen ett tag...det är ganska tungt...och det är alltså så mycket mindre jag nu har att släpa omkring på :)
 
Hur går det då?
 
Ja det går hyfsat bra. Jag befinner mig dock i en liten svacka och får verkligen kämpa emot suget efter att äta godis, snacks el mackor på kvällarna. Jobbigt att hela tiden känna det där suget. Men jag vägrar ge upp. Jag kämpar vidare även om det inte alltid blir perfekt; som häromdagen när jag lagat kassler och min favvo potatisgratäng. Dock hade jag gjort en mager variant utan grädde och med mager riven ost...men efter jag ätit upp min uppmätta portion, och höll på stöka undan, så flippade jag ur lite....och stod faktiskt och "tjuvåt" lite av resterna...ångest efteråt såklart :( Jag har verkligen svårt att tygla mig när det är mat som jag verkligen tycker om :(
 
Men det är väl som med andra missbrukarbeteenden; det går upp och det går ner.
 
 
Promenaderna funkar det bra med iallafall. Har nästan kommit in i ett beroende nu. Studsar upp ur sängen på morgnarna och går ut på min 30 minuters powerwalk. Känner nu att konditonen är betydligt bättre. Jag har verkligen fått upp farten. Ja jag kör det hårdaste jag kan så pulsen ökar och svetten rinner :) Kör lite intervaller också. Det är härligt när man känner att man tar sig fram betydligt lättare och tar uppförsbackar betydligt lättare :))
 
Så jag tuffar vidare mot nästa vägning på måndag...och nästa fredag ska jag på återbesök till dietisten :)
 
KRAM PÅ ER!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: