livsstilsandring

Dag 36 - måndag 16/7 -12

Kategori: Allmänt

 
Veckans resultat blev -1,5 kg. Men det är på 2 veckor, eftersom jag inte lade ut någon vikt förra veckan. Sammanlagd viktnedgång är nu: -3,5 kg fördelat på 5 veckor. Ett snitt-tapp på 0.7 hekto i veckan och det är ju alldeles perfekt.
 
Jag kan säga att jag i början på förra veckan faktiskt var nere på ytterligare -1,2 kg, men veckan i Dorotea gjorde sitt till. Gjorde dock mitt bästa att äta bra, och 1,2 kg är ju inte hela världen. Det tar jag igen till nästa måndag! :)
 
Motionen blev det däremot sisådär med. Blev sena kvällar och rätt långa sovmorgnar, och sen var det full fart hela dagarna med olika aktiviteter. Ja jag veeeet att man egentligen alltid har tid att klämma in en halvtimmes motion om dagen; men jag skyller ändå på tids- och orkesbrist ;-)
 
"Hittade" dock en crosstrainer i källaren till huset vi bodde i. Jag knatade ner en morgon och skulle köra ett pass. Jag var nog väldigt naiv; för jag kunde aldrig tro att det skulle vara såååå jobbigt!!!  Trodde det bara var typ att "trampa på" - men herrejävlar vad kämpigt det var! Jag härdade ut i cirka 25 minuter, med pauser, och jag trodde jag skulle gå åt! och aldrig har jag svettats så mycket - tröjan blev rent av blöt!
 
Ok, min kondis är inte den bästa - men ska det vara så jobbigt??
 
Det är ju förvisso bra träning, men jag gick nog ut lite för hårt. Dagarna efter hade jag så ont i framsida lår så jag kunde knappt gå nerför trappor :D
 
Blev ingen mer tripp till källaren kan jag säga; men nu är jag back on track igen. Känns bra att kunna återgå till mina mat- och motionsvanor igen. Så nu är det morgonpromenader som gäller igen!
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Bra jobbat!!! Här står jag stilla, semestern och altanbygget gör att jag inte har haft ork att ta mig iväg å träna :-/ Dessutom mycket god mat och dricka *suck* Men så länge jag inte får + är jag nöjd... Å ja, att crossa ÄR sjukt jobbigt, men åååå så härligt, längtar så tills MB öppnar så man kan crossa igen :-D KRAM

    2012-07-19 | 08:46:20
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Ha ha ja jo Andrea har nog liiite rätt att crossa är lättsamt om man jämför med löpningen iaf, mer skonsam mot kroppen + att man lätt blir lite bekväm. Har dock hört att det istäder finns grupppass på crossen å då torde man nog plåga skiten ur sig, för på spinningen då man tränar i grupp kan man helt enkelt inte låta bli att plåga sig till max... på gott och ont!
    Här har vi haft en härlig helg i stugan med massor av god mat å dryck, men även ett pass intevaller, så jag känner mig liiite duktig iaf ;-D KRAM

    2012-07-22 | 19:14:05
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här: