livsstilsandring

Dag 57 - måndag 6/8 -12

Kategori: Allmänt

 
Dagens vikt landar på -1 kg sedan förra veckan! Det innebär en total viktminskning på -5,7 kg på 8 veckor; ett snittapp på -0,7 kg i veckan!
 
 
Det känns som att det går så himla långsamt, men ett snitt på 7 hekto i veckan är ju precis i det rekommenderade intervallet som är 0,5 - 1 kg i veckan.
 
 
Har börjat fundera lite på belöningar vid olika delmål; ska delge dem här när jag kommit på vad. Men en belöning har jag redan bestämt och till det delmålet har jag cirka 8½ kg kvar  -  och det är en proffesionell ansiktsbehandling :))
 
 
Men på vägen dit måste jag ju som sagt sätta upp lite delbelöningar oxå, och det återkommer jag som sagt med....
 
 
KRAMAR!
 
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    BRA jobbat!!! Här är jag jublande glad att jag klarat semester, födelsedag å annat firande i sommar genom att inte enbart behålla vikten utan även lyckas kapa ett par kg, var nog länge sedan min viktkurva gick neråt en sommar/semester ;-P Men trevligt är det å nu tänker jag försöka skärpa mig för att kapa de sista kg för att få normalt BMI, sedan får vi se var jag landar, vore trevligt med några "kosmetik" kilon med sen, med det får bli en bonus av träningen isf... KRAM!

    2012-08-06 | 15:27:20
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Helt rätt, man ska ha en unnar dag då man äter det man längtar till, då sporras man! Jag har ätit choklad å godis på lördagarna tidigare, men nu får jag istället inrikta mig på en maffig räkmacka, ostbricka eller nått annt gott, iaf under sockerutmaningsmånaden *ler* KRAM!

    2012-08-08 | 14:34:53
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här: