livsstilsandring

Dag 85 - måndag 3/9 -12

Kategori: Allmänt

Dagens vikt visar på -0,5 kg och det känner jag mig jättenöjd med. Trodde nämligen det skulle bli ett PLUS idag; kändes så efter helgens förlustelser ;-)
 
Således har jag nu tappat 7,3 kg på 12 veckor, ett snitt på 0,6 kg i veckan - och även om det ibland känns som att det går sakta så är det ju ett bra resultat! 
 
Det konstiga är att det inte är så iögonenfallande ännu; de där 7 kg:na måste ha plockats från många olika ställen på kroppen; men sambon tycker sig se skillnad på valda delar av kroppen. Längtar tills man får höra de första kommentarerna från någon utomstående, när det verkligen syns :)
 
Går kanonbra med morgonpromenaderna, känner att jag fått bättre kondition och det känns skönt att röra på sig.
 
Med kosten, eller rättare sagt mitt kvällssug, är det däremot mer kämpigt. Rättare sagt jättekämpigt! Jag är så sjukt sötsugen så ni anar inte! Jag är en riktig sucker för lösviktsgodis!
 
Någon som har något bra tips för att dämpa det där suget??  Att äta frukt hjälper inte ett dugg, är ju inte lika gott som godis ;-)
 
Nej, nu är det dags att gå och lägga sig så man är pigg och alert imorgon bitti - tänker ta en längre promenad då!
 
Natti natti!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: