livsstilsandring

Dag 46 - torsdag 26/7 -12

Kategori: Allmänt

 
Vägningen i måndags visade på -0,8 kg. Den sammanlagda viktminskningen ligger nu på -4,3 kg fördelat på 6 veckor. Ett snittapp på 0,7 hekto i veckan.

 
Det får jag vara nöjd med, med tanke på att det inte är helt lätt att sköta sig till 100 % med kost o motion när det är sommar o semester. Det blir lite så och så med maten ibland, och motionen har jag varit lat med; men jag gör så gott jag kan iallafall och så länge det visar minus så tyder det ju på att jag inte gör alldeles helt fel ;-)
 
 
Nu har jag bytt ut allt jag kan mot nyckelhålsmärkta varor, och nu skulle jag t ex aldrig vilja återgå till smaksatt fil igen. Skulle smaka blä tror jag ;-)  Min favoritfrukost just nu är:
 
 
Lätt A-fil naturell, med Havre Flakes, färska jordgubbar o frusna blåbär - delicious!!!!!
 
Sen det här med grönsakerna till måltiderna har ju varit ett litet "gissel" - men nu har jag gjort en stor laddning med Treveckors-sallad; på morötter, vitkål, purjolök, paprika, olivolja, äppelcidervinäger o strösocker. Såå gott och så är det hållbart i uppåt 3 veckor - perfekt! Smakar lite åt pizzasallad-hållet :)
 
Treveckorssallad
1 vitkålshuvud
1 röd paprika
1 grön paprika
1 purjolök
1 kg morötter
 
Riv grönsakerna på råkostjärn eller med fördel i matberedare.
 
Koka upp:
1 dl olja
1 dl äppelcidervinäger
0,5 dl strösocker
lite salt och örtkryddor efter egen smak (inte nödvändigt).
 
Slå lagen het över de rivna grönsakerna. Låt stå övertäckt i kylskåp över natten. Hållbar i 3 veckor.
 
 
Smaklig spis!
 
 
 

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Bra kämpat tjejen!
    Åker nu på rehab av diskbråck mm så jag kan inte titta in förrän i slutet av aug.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    2012-07-29 | 13:34:59
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.se/
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    BRA jobbat!!! Å tack för receptet på treveckors salladen, får nog ta å göra en sådan tror jag :-D KRAM

    2012-07-30 | 16:30:08

Kommentera inlägget här: