livsstilsandring

Dag 120 - måndag 8/10 -12

Kategori: Allmänt

I morse blev jag glad när jag ställde mig på vågen; den visade på -1,2 kg sedan förra veckan!  Det var precis vad jag behövde eftersom allt känns så kämpigt just nu. Jämt sugen, känns motigt att promenera...jag blir verkligen påverkad av den mörkare årstiden. Egentligen tycker jag hösten är jättemysig, men jag känner att jag blir tröttare, mer sötsugen och mindre motiverad i allmänhet...den känslan är jag övertygad om att jag delar med många fler.
 
Men nu ser jag ju ett synligt bevis på att det lönar sig att kämpa på. Tvinga sig ut på promenaderna fast latmasken gör allt för att locka mig kvar inomhus, och att kämpa på med kosten - att inte flippa ur helt från mina nya goda vanor bara för att jag kanske gör ett snedsteg någon dag....det TAR tid att få nya vanor att sätta sig ordentligt...och det är vid sådana här svackor jag så många gånger förut tappat kontrollen och ätit upp mig igen.
 
Men det har jag förbjudit mig själv den här gången. Nu är det även min hälsa som står på spel, så nu får jag absolut inte gå upp igen!
 
Jag har nu tappat -9,7 kg på 17 veckor, ett snitt på drygt 0,5 kg i veckan. Det går sakta men säkert neråt, och det kan gärna få gå sakta - då kanske skinnet också har en chans att "följa" med.
 
Fortsätter jag i den här takten så har jag gott och väl tappat ytterligare 5,5 kg kring nyår, och tills min födelsedag i slutet av april kan jag ha tappat cirka 24 kg! Det skulle vara en enormt bra födelsedagspresent!!
 
Var till dietisten på återbesök häromveckan och hon var så nöjd med mig. Bara att fortsätta i samma schema. Ska inte på återbesök förrän i januari/februari nästa gång, men jag får höra av mig tidigare om jag behöver...
 
Kommer inte ihåg om jag nämnt att jag var och kontrollerade nytt fasteblodsocker för ett par veckor sedan?
 
Nåväl, det hade sjunkit från 6.9 till 6.3. Högsta tillåtna värde är 6.0. Känns bra att det går åt rätt håll.
 
På onsdag ska jag även iväg och kontrollera ett nytt blodtryck som ligger lite i gränslandet - hoppas det blivit bättre!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    BRA JOBBAT!!! Gläds med dig, å får krypa till korset själv, fick 0,4 + sedan förra veckan, svider men är helt självförvållat då det blivit guldkant var och varannan dag hela förra veckan. Vet att det inte fungerar då jag inte rör mig, så nu får jag göra om och göra rätt innan det drar iväg... varje hg är ju en kamp ner, men ack så lätt å lägga på :-/ KRAM

    2012-10-08 | 20:16:52
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Lisa säger:

    Va bra du är! Kämpa på!
    Kram Lisa

    2012-10-16 | 09:27:44
    Bloggadress: http://angestdjavulen.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: