livsstilsandring

Dag 64 - måndag 13/8 -12

Kategori: Allmänt

 
Dagens viktresultat är: -0,7 kg! Viktnedgången är således -6,4 kg fördelat på 9 veckor, och snittappet ligger fortfarande på 7 hekto i veckan!
 
 
Jag är nöjd! Det går sakta men säkert neråt, och det får det göra.
 
 
Går bra med maten och promenaderna oxå. Har verkligen fått in rutinen, och känner inte alls av samma motstånd längre. Jag går fortfarande 35 minuter; men jag känner att tiden snart är mogen för att utöka tiden.
 
 
I fredags var jag på återbesök till dietisten. Fick väga mig där oxå, och sedan jag var där första gången, för en månad sedan, hade jag på den tiden tappat 4,7 kg och hon var så nöjd med mig. Fick så mycket beröm, och hon var överväldigad och jag hade "gjort hennes dag" ..:D
 
 
Jätteroligt att få lite beröm och jag känner mig ju så nöjd själv oxå. Nu gäller det bara att jag inte tappar spåret igen; men förutsättningarna är ju mycket bättre denna gång....jag kämpar ju framförallt för min hälsa.
 
 
Jag ska fortsätta i samma regi, enligt kostinstruktionerna jag fick förra gången. Återbesök i slutet av september, och dessförinnan ska jag ta ett nytt fasteblodsocker. Visar det fortsatt förhöjt värde så blir det ytterligare förändringar i kosten; men jag hoppas och tror att det ska vara bättre om en månad. Jag har ju trots allt gjort radikala förändringar i min livsföring.
 
 
KRAM på er alla som tittar in!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Så duktig du är, sträck på dig, du har ju lyckats bra med livsstilsändringen, på sikt . Och det är ju så det ska vara!!! Trevlig helg <3

    2012-08-17 | 14:38:24
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Nina säger:

    Så härligt, roligt och peppande att det går bra för dig! Heja dig! Du gör det super bra!
    Själv har man tappat motivationen. Ska ta å hitta åt den illa kvickt! Har iaf lyckats knåpa ihop ett nytt blogginlägg!
    Ha en mysig kväll!
    Kram kram

    2012-08-20 | 20:00:19
    Bloggadress: http://ninuz.blogg.se

Kommentera inlägget här: