livsstilsandring

Dag 15 - 25/6 -12

Kategori: Allmänt

 
Veckans resultat lyder som följer:
 
Vikt: - 0,8 kg. Viktnedgång totalt: - 1,9 kg på 2 veckor.
 
Midjan: +-0  - men å andra sidan var det ju ett ordentligt tapp förra veckan.
 
 
Jag är nöjd med resultatet med tanke på att det varit Midsommarhelg med lite extra godsaker; och att det varit lite si och så med både motion och motivation.
 
 
Jag tog en promenad midsommaraftons morgon. Sedan hade jag lagt in en "vilodag" i lördags, och hade tänkt promenera i söndags (igår) men det regnade lite FÖR mycket, och än värre var det i morse. Jag brukar promenera trots regn, men det regn som föll idag var verkligen skyfallsliknande! Så imorgon får vi hoppas att det är bättre, för nu känner jag att jag måste komma mig ut! 
 
 
Men som sagt motivationen är inte på topp. Jag har iaf skött maten bra idag; men jag känner mig inte lika peppad längre! Men jag får bara inte ge upp denna gång, precis som jag gjort alla andra gånger!
 
 
Känns trögt med promenaderna också. Alla säger att man efter ett tag känner ett beroende efter att komma sig ut och röra på sig, men jag känner bara att det är tråkigt och segt just nu. Det bästa är när jag kommit hem, då känns det bra att jag gjort promenaden. Så det är nog bra att jag tvingar iväg mig ut och gå, för gör jag inte det så känner jag mig missnöjd med att jag inte gjort det, och missnöjet i sin tur banar väg för att äta mindre lämpliga saker för att döva det dåliga samvetet....
 
 
Tror jag glömt att nämna blodtrycket jag tog förra veckan, nr 2 av 3. Undertrycket hade glädjande nog minskat från 105 i undertryck som det var första gången hos läkaren, till 90 förra veckan! På onsdag ska jag ta 3:e och sista blodtrycket och hoppas på minst lika bra siffror då, och att det inte bara var en tillfällighet att det var så pass bättre förra veckan!
 
 
Sist men inte minst vill jag tacka er....
 
 
för att ni är så snälla och stöttar och peppar mig!
 
 
KRAM!
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Hejja hejja!!! Fin fina resultat ju! Hoppas bara du inte tappar motivationen, detta borde eg peppa dig ännu mer, du visar att du kan och är duktig!!! Å ang motionen så går det i vågor, just nu promenerar jag inte ens, allt känns jobbigt å jag har en svacka... men maten sköts iaf under veckorna. Tänker INTE ge mig denna gången, å inte du heller!!! Visst?! Peppkramar!!!

    2012-06-26 | 07:39:42
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Hejja dig!!! Bra att du stod emot, jag fick kraftigt bullsug, men tog en prinskorv å knaprade istället, kanske inte det bästa substitutet, men korv är iaf inte full med socker som bullarna är ;-P Så jag ser det som ett bra val *ler* KRAM!

    2012-06-27 | 08:57:21
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här: