livsstilsandring

Dag 99 - måndag 17/9 -12

Kategori: Allmänt

Dagens vägning visade på -0,5 kg. Således har jag nu tappat 8 KILO på 14 veckor, ett snitt på drygt 0,5 kg i veckan!
 
Känns så jäkla skönt att ha dumpat en så tung last och jag saknar dem inte, och lovar här och nu att jag ALDRIG tänker ta tillbaka dem!!
 
Men arbetet är långt ifrån över. Jag kämpar vidare; och även om vågen nu visar så fint resultat så har jag konstigt nog svårt att hålla motivationen uppe just nu. Det beror nog mest sannolikt på höstens antågande, och mörkret. Man blir ju tröttare och därmed mer sugen på onyttigheter samt att det känns motigare att ta sig ut på promenader.
 
Men det går bra med promenaderna, fast den senaste veckan har en rejäl förkylning bromsat upp lite. Har tagit promenaderna ändå, men har fått ta det lite lugnare i tempot. Men nu känner jag mig på bättringsvägen, och har börjat öka på tempot igen.
 
När jag var ute på min morgonpromenad i morse slog det mig att t-shirten jag hade på mig plötsligt blivit så stor och sladdrig, satt ju som ett korvskinn för 8 kilo sedan :)) Skön känsla!
 
Någon gång denna vecka ska jag gå och ta om fasteblodsockret, ska bli spännande att se om det har normaliserats! Sedan ska jag i nästa vecka på återbesök till dietisten!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Tack snälla du, och DU gör emd ett jättte jobb!! Hejajr på dig och måste hålla med dig, har också en motivationssvacka för tillfälelt å får kämpa med latmasken inom mig, så det svåra blri nu att hålla vikten... men jag SKA klara det.... KRAM!

    2012-09-18 | 12:52:22
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Det är klart jag stöttar å hejjar, vet ju själv att man behöver det för att hålla motivationen uppe! Massa kramar <3

    2012-09-19 | 15:25:43
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Klart du ska njuta av din baccopa och sommarblommorna så länge de är fina, ljungens tid kommer nog sen förr eller senare, så det gäller att njuta medan man kan ;-D Här sitter jag å väntar in gubbe å svägerska som åkt och hämtat thai mat, blir ett bra avslut på helgen! KRAMIS

    2012-09-23 | 15:31:11
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se
  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Hur går det för dig? Jag har j uvarit sjuk isnart 6 veckor och inte tränat alls de senaste 2 veckorna, inte ens en promenad... men sköter kosten så jag står iaf stilla, skönt det! Ha en fin helg! KRAM

    2012-09-29 | 08:32:52
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här: