livsstilsandring

Dag 8 - 18/6 -12

Kategori: Allmänt

Mina damer.....


jag har ett resultat....


Viktresultat: -1,1 kg
Midjemått: -10 cm


Jag veet att 1,1 kg är bra på en vecka, men ändå tyckte jag det var lite snålt med tanke på att jag har mycket att ta av ;-)


Midjemåttet blev jag lite brydd över; undrar om jag har mätt rätt, för är det rimligt att det kan minska så mycket som 10 cm på blott en vecka? Med "enbart" promenader som träning? Någon som kan sånt där??


Fast å andra sidan, är det väl inte möjligt att mäta så himla fel att det skiljer hela 10 cm. Jag är i så fall väldigt nöjd med det resultatet :)


Jag måste säga att det går väldigt bra annars oxå. Jag mäter upp mina luncher o middagar med måltidsmåtten så jag vet nu att jag äter perfekt enligt tallriksmodellen, och jag måste säga att jag mår väldigt bra på det. Märks att jag fått mer balans i kosten för jag känner att jag mår bättre, är mindre trött och lite mer uppåt i humöret.


Visst kan jag få ett j-a sug, speciellt på kvällarna, men det häver jag med att sysselsätta mig med något, och är det riktigt illa kan jag ta en smoothie, frukt, bär.


Det är ju en perfekt tid på året att börja med detta; för det är ju ingenting på TV just nu - för är det något jag har intimt förknippat med TV-tittande så är det att äta något gott.


Finns ju mycket frukt i affärerna oxå. Bigarråer är en räddare i nöden oxå. Så goda så.


Ang promenaderna så var det meningen att jag skulle ha en vilodag i lördags, men tyvärr blev det vilodag även igår söndag för regnet verkligen ÖSTE ner så jag valde att avstå. Men i morse gick jag min 30-minuters..


Känns dock lite trögt och motigt med det just nu..fattar inte varför. Men jag tänker baske mig inte ge efter för några latmaskar nu!!


Blir väldigt glad om ni vill lämna en kommentar!





Kommentarer

  • Therese - Sockenvägens Söta säger:

    Å du, biggaråer, de måste jag köpa, perfekt "snask" så snart suget sätter in! Tack för tipset :-D

    2012-06-19 | 20:09:31
    Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här: